Arhiva lunii iulie 2013

Factorii dietetici în scleroză multiplă

Scleroza multiplă poate fi influențată favorabil cu ajutorul terapiilor complementare și alternative bine alese, conform unui studiu din 2012, realizat de . SkovgaardP. H. Nicolajsen,  E. Pedersen,M. Kant,  S. Fredrikson,  M. Verhoef,  și D. W. Meyrowitsch, intitulat  ”Use of Complementary and Alternative Medicine among People with Multiple Sclerosis in the Nordic Countries”[1].

Cu ajutorul unei nutriții valoroase, predispoziția corpului la inflamare poate fi redusă, ameliorând simptomele bolii până la stagnarea evoluției acestei afecțiuni autoimune neurologice.

Protocolul nutrițional constă în:

  • Acizii saturați omega 6, care produc inflamații, sunt înlocuiți cu acizi grași omega3, antiinflamatori. Aceștia pot fi luati din semințe de cânepă, ulei de primula[2], pește, semințe de in, ulei de in, ulei de cânepă, semințe de chia, ulei de lumință.
  • Alimente alcaline: ridichi negre de vară, iarbă de grâu, castravete proaspăt, semințe de ridichi germinate, iarbă de orz, avocado, andive, spanac, fasole verde, sfeclă roșie, lămâie, morcovi, țelină, roșii [3].
  • Alimente antiinflamatorii [4].
  • Suplimente specifice: omega 3, vitamina D3, complexul de B-uri, enzime, probiotice, vitamina  A, E și seleniu [5], [10].
  • Eliminarea glutenului din alimentație [6], [7].
  • Comportamente nutriționale sănătoase cresc eficiența în managementul ameliorării simptomelor sclerozei multiple [8].
  • Reducerea stresului oxidativ prin exerciții fizice regulate, precum yoga, psiho-terapii specifice sau terapie nutrițională antioxidantă [9].

Referințe:

Concluzie:

În calitate de nutriționist, am avut 3 pacienți diagnosticați cu scleroză multiplă, în vârstă de 16 ani, 25 ani si 36 ani, dintre care 2 femei și un bărbat, între anii 2012-2013.

Alimentația creează un context favorabil, pozitiv, în ameliorarea simptomatologiei și a prevenției afecțiunilor colaterale, în stagnarea evoluției bolii, în creșterea calității vieții pentru pacienții cu SM și a familiei acestora.

Anca Ignat

3 ani de wordpress!

Terminasem primul an de facultate si eram nerabdatoare sa imi exprim parerile undeva unde pot rezona cu ceilalti. Una dintre prietenele mele, Olivia, isi facuse singura un site extraordinar de frumos, colorat, plin de informatii, pe care-l cunoasteti crudsisanatos.ro. Ea a creat blogul meu, in formatul de atunci, de pe 20.07.2010, iar pentru asta ii spun un multumesc, sincer.

M-am atasat de blog, fiindu-mi expuse cele mai mari emotii frumoase, surprinse in cuvinte scrise. De fiecare data cand ma intorc la o scriitura mai veche, imi activeaza bucuria cu care v-am lansat o invitatie catre viata mea , prin trasparenta si spontaneitate.

Am impartasit cu voi de la retete cu spanac pentru copii, compozitii nutritionale ale lui Goji, cazuri impresionante din clinica, precum Alergatorul, pachete noi concepute din emotii active, la  stari de dragoste si indragostire, ierni superbe, veri fierbinti si schimbarile trupurilor noastre prin aceste extreme.

Va multumesc pentru consecventa, curiozitatea, aprecierea, conexiunea cu care m-ati onorat in acesti ani, voi, cititori ai blogului meu.

Anca Ignat