Arhiva lunii iulie 2010

Omega-6 si omega-3 in corp

Proportiile dintre omega-6 si omega-3 in corp

Pentru a determina ce uleiuri contin cei mai buni acizi grasi esentiali anticancerigeni trebuie sa examinam continutul tesutului corporal.

Studiile patologice arata faptul ca creierul si sistemul nervos contin o proportie de o parte omega-6 la o parte omega-3 (1:1). Unii nutritionisti sugereaza ca aceasta este proportia cea mai buna, insa se inseala. Iata de ce. Majoritatea organelor contin o proportie omega-6/omega-3 de 4:1. Totusi, creierul, sistemul nervos si organele alcatuiesc doar aprox. 12% din greutatea corporala.

Continuarea

Piersica

Pierre Auguste Renoir, Paul Cezanne, Izsak Perlmutter, James Ensor, Eloise Harriet Stannard, Joseph Peter Wilms sunt doar cativa dintre pictorii care ne inspira, prin minunatele panze, sa combinam piersicile cu nuci, struguri, pere si mai ales zmeura.

Ca un semn al longevitatii si nemuririi, piersicul rasare din pamantul chinez. In familiile traditionale chineze, ramuri de piersic se pun la intrarea in casa pentru a alunga si a tine departe spiritele malefice. Sarbatorile tinute in Japonia in cinstea florilor de piersic (Momo) adauga la aceasta si notiunea de puritate si fidelitate.  Aduse din Asia pe Drumul Matasii, piersicile l-au incantat pe Alexandru Macedon care le-a numit  „mere persane”.

Inrudit cu prunul, piersicul (Prunus Piersica) apartine familiei Rosaceae.

Compozitia nutritionala pentru o piersica medie de cc 175 grame[1]:

175 g piersica calorii % DZR*
Calorii 68 3%
din carbohidrati 59.2
din lipide 3.7
din proteine 5.4
din alcool 0
Carbohidrati 17.3 grame % DZR
fibre 2.6 6%
glucide 14.7 10%
sucroza 8331 mg
glucoza 3413 mg
fructoza 2678 mg
lactoza 0
maltoza 140 mg
galactoza 105 mg
Lipide si acizi grasi 0.4 grame 1%
grasimi saturate 0
grasimi mononesaturate 0.1
grasimi polinesaturate 0.2
omega 3 3.5 mg
omega 6 147 mg
Proteine si amino-acizi 1.6 grame
Triptofan 17.5 mg
Treonina 28 mg
Izoleucina 29.8 mg
Leucina 47.3 mg
Lizina 52.5 mg
Metionina 17.5 mg
Cistina 21 mg
Fenilalanina 33.2 mg
Tirozina 24.5 mg
Valina 38.5 mg
Arginina 31.5 mg
Histidina 22.8 mg
Alanina 49 mg
Acid aspartic 731 mg
Acid glutamic 98 mg
Glicina 36.8 mg
Prolina 32.5 mg
Serina 56 mg
Hidroxiprolina 0
Vitamine DZR
Vitamina A 570 UI 11%
Vitamina C 11.6 mg 19%
Vitamina E 1.3 mg 6%
Vitamina K 4.6 mcg 6%
Riboflavina 0.1 mg 3%
Niacina 1.4 mg 3%
Folati 7 mcg 2%
Acid pantotenic 0.3 mg 2%
Colina 10.7 mg
Betaina 0.5 mg
Minerale
Calciu 10.5 mg 1%
Fier 0.4 mg 2%
Magneziu 15.7 mg 4%
Fosfor 35 mg 4%
Potasiu 333 mg 10%
Zinc 0.3 mg 2%
Cupru 0.1 mg 5%
Mangan 0.1 mg 5%
Seleniu 0.2 mcg 0%
Fluor 7.0 mcg
Steroli
Fitosteroli 17.5 mg
Colesterol 0

*DZR=doza zilnica recomandata

Beneficii medicale ale consumului de piersici:

1. Sunt recomandate in boli infectioase acute, in reducerea colesterolului din sange(Colina), in preventia bolilor cardiovasculare, renale, in tratarea anemiei (Fier, Cupru, Vitamina C).

2. Sunt folosite in colici abdominale si dureri ale reumatismului. Ceaiul[2] este util in tuse convulsive.

3. Se indica in stare de oboseala, depresie sau in covalescenta.

4.  Prin continutul ridicat in fosfor, piersica protejeaza celulele nervoase.

5. Vitamina A si riboflavina regleaza echilibrul nervos, sunt implicate in sinteza de hemoglobina, mentine Magneziul in sange si fortifica, in mod natural,  imunitatea.

6. Piersica, consumata cu regularitate la micul dejun, regleaza functiile intestinale si hepatice, alcalinizeaza sangele, favorizeaza digestia si nutritia, ajuta la eliminarea helmintilor din tractul intestinal.

7. Poate  favoriza preventia cancerului de organe sau glande cu tesut epitelial, prin continutul de vitamina A. Se foloseste in diverse preparate de cosmetica, pentru a obtine un ten luminos.

8. In afara calitatilor terapeutice, piersica poate fi utilizata in combaterea supraponderabilitatii si a obezitatii. In coaja fructului foarte copt, exista cel putin 10 elemente benefice, care activeaza substante  distrugand straturile de grasime(aceasta este cauza pentru care piersica este utila in diete de slabire).

Datorita alergenilor(Pru p3)  prezenti atat in pulpa fructelor, cat si in frunza acestora, piersica poate provoca persoanelor sensibile,  afectiuni  respiratorii, rinoconjunctivite sau astm. [3]

Din incercari personale:

  • 1 piersica taiata in cuburi mici, presarata cu scortisoara
  • 2 linguri fulgi de ovaz
  • 4 migdale inmuiate (timp de min 6 ore) si zdrobite                                     Se amesteca timp suficient pentru ca fulgii sa absoarba aromele recent omogenizate. Pentru un gust aparte, salata poate fi stropita cu un suc obtinut din 50 g zmeura. (Aceasta combinatie[piersici cu zmeura] a devenit celebra in momentul in care celebrul  bucatar Escoffier a inventat Peche Melba – desertul compus din piersici, inghetata, zmeura si sampanie, in onoarea cantaretei Nellie Melba.)

Poate fi consumata la micul dejun, intr-o dimineata de iulie!

Referinte:

[1]. http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1990/2[2]Ceai de piersic: 30 g de frunze sau floare se infuzeaza timp de 10 min in 500 ml apa. Se consuma cate o cana dupa masa! [3]. Clin Exp Allergy. 2004, Feb; 34(2):291-5. [Clinical and experimental allergy : journal of the British Society for Allergy and Clinical Immunology

Atingerea, sarutul, cuvantul si laptele de mama

Te nasti pentru ca atingerea mamei sa-ti cuprinda intreaga fiinta umana, ce tocmai ai devenit.

Plangi pana cand simti ca apartii din nou unei sfere, unor brate perfect mulate pe trupul tau plin de puf.

Auzi zgomotele din jur, doar un singur glas vibreaza si linisteste in tine inceputul.

Esti pus la sanul mamei sa te hranesti, doar acum dragostea este si un aliment lichid.

Copile drag, bucura-te de aceasta binecuvantare!

 
[slideshow]